„Too Good to Waste” to nazwa nowej akcji, którą postanowił wprowadzić brytyjski Lidl. Polega ona na tym, że w sklepach wystawiane są specjalne kartony z warzywami i owocami, które są brzydsze, ale zdatne do spożycia. Są one sprzedawane niezwykle tanio, a cały zysk zostanie przekazany na cele charytatywne.
Akcja „Too Good to Waste”, czyli „Zbyt dobre by wyrzucić” to jeden z elementów polityki brytyjskiego Lidla. Sieć zorganizowała się bowiem, że do 2020 roku o 25 procent ograniczy odpady spożywcze. I właśnie sprzedawanie brzydkich owoców i warzyw za bezcen ma być elementem tej polityki, ponieważ w normalnej sytuacji prawdopodobnie trafiłyby one na śmietnik.
Lidl gwarantuje, że wszystkie sprzedawane produkty są w pełni zdatne do spożycia. Minusem jest jedynie ich wygląd. Owoce i warzywa wystawiane są w specjalnych skrzynkach i ważne jest to, że klient musi wziąć ze sobą całą skrzynkę ze wszystkim, co się w niej znajduje. Jej cena jest jednak ekstremalnie niska, ponieważ kosztuje zaledwie 1,5 funta, czyli około 7 złotych.
Zysk ze sprzedaży „gorszych” owoców i warzyw ma zostać przekazany na cele charytatywne. Obecnie pomysł objął 122 placówki w Wielkiej Brytanii. Nie jest jednak wykluczone, że z czasem zostanie wprowadzony również w innych krajach.
Czytaj także: 500 plus zastąpione przez 1000 plus? Minister komentuje słowa posła PiS