• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Nikodem Marecki

    11-letni Nikodem Marecki nie żyje. Okoliczności tragicznego wypadku

    Wojewódzki zapytał Tuska, gdzie wyjedzie, gdy wygra PiS. Odpowiedź może zaskoczyć. „Niem…” [WIDEO]

    Kluczowe słowa Tuska na konferencji z niemieckim kanclerzem. „Może tyle, bo za dużo powiem”

    Nie żyje Nikodem Marecki. Żegna go jego filmowa mama

    Nie żyje Nikodem Marecki. Żegna go jego filmowa mama

    PILNE PROJEKT

    MSZ odradza podróży do tego kraju. Pilny alert RCB

    Tank top męski – jak wybrać model idealny do treningu?

    Tank top męski – jak wybrać model idealny do treningu?

    PILNE PROJEKT

    Kolejna dymisji w rządzie. Podano powód

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Nikodem Marecki

    11-letni Nikodem Marecki nie żyje. Okoliczności tragicznego wypadku

    Wojewódzki zapytał Tuska, gdzie wyjedzie, gdy wygra PiS. Odpowiedź może zaskoczyć. „Niem…” [WIDEO]

    Kluczowe słowa Tuska na konferencji z niemieckim kanclerzem. „Może tyle, bo za dużo powiem”

    Nie żyje Nikodem Marecki. Żegna go jego filmowa mama

    Nie żyje Nikodem Marecki. Żegna go jego filmowa mama

    PILNE PROJEKT

    MSZ odradza podróży do tego kraju. Pilny alert RCB

    Tank top męski – jak wybrać model idealny do treningu?

    Tank top męski – jak wybrać model idealny do treningu?

    PILNE PROJEKT

    Kolejna dymisji w rządzie. Podano powód

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Niemcy odzyskują czołowe miejsce w rankingu marek narodowych, a Stany Zjednoczone spadają na miejsce szóste

5 grudnia 2017
Kategorie: Biznes, Gospodarka
obywateli
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Spadek globalnego postrzegania reputacji Stanów Zjednoczonych sprawił, że na czołowe miejsce rankingu najnowszego badania Anholt-GfK Nation Brands IndexSM (NBISM) wysunęły się Niemcy, a Francja awansowała od razu na miejsce drugie. Wielka Brytania odzyskała pozycję, którą w roku ubiegłym straciła w wyniku głosowania za Brexitem, plasując się na miejscu trzecim, natomiast Japonia po raz pierwszy wskoczyła do pierwszej piątki, dzieląc miejsce z Kanadą.

Kraj Ranking 2017 Ranking 2016 Zmiana wyniku 2016 vs. 2017
Niemcy 1 2 +0,99
Francja 2 5 +1,56
Wielka Brytania 3 3 +1,27
Kanada 4 4 +0,96
Japonia 5 7 +2,12
Stany Zjednoczone 6 1 -0,63
Włochy 7 6 +0,74
Szwajcaria 8 8 +1,34
Australia 9 9 +0,76
Szwecja 10 10 +1,30
NBISM zmiana wyniku: drobna zmiana: +/-0.26-0.50; średnia: +/-0.51-1.00; duża: > +/-1.00

Badaniem objętych jest 50 rozwiniętych i rozwijających się krajów, a główny indeks NBI jest syntetyczną miarą złożoną z indeksów cząstkowych określających poziom reputacji na wymiarach: Exports, Governance, Culture, People, Tourism, Immigration-Investment.

Stany Zjednoczone tracą w globalnym postrzeganiu
Spośród 50 krajów biorących udział w badaniu, ogólny wynik NBI pogorszył się w tym roku tylko w przypadku Stanów Zjednoczonych. Pomimo tego kraj ten nadal plasuje się wśród pięciu najlepiej ocenianych krajów w trzech z sześciu kategorii NBI. Są to Culture (USA znalazło się na drugiej pozycji), Exports (również drugie miejsce) oraz Immigration-Investment (piąte). Jednak spadek z 19 miejsca na 23 w kategorii Governance to słaby wynik dla jednego z wiodących krajów na świecie.

Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany

– Spadek pozycji Stanów Zjednoczonych w kategorii Governance oznacza, że jesteśmy świadkami „efektu Trumpa”, czyli konsekwencji przesłania politycznego prezydenta Trumpa, który stawia Amerykę na pierwszym miejscu („America First”). Jednak w tym roku Amerykanie lepiej oceniają swój kraj niż w roku ubiegłym. Podobny spadek w globalnym postrzeganiu reputacji Stanów Zjednoczonych miał miejsce po ponownym wyborze Georga W. Bush’a na prezydenta. Wtedy kraj ten spadł w rankingu na siódme miejsce. Wcześniej Ameryka nigdy nie wypadała poza czołówkę rankingu na dłużej niż jeden rok. Ciekawe jest co pokaże ranking w 2018 roku” – komentuje profesor Simon Anholt, który w 2005 r. opracował badanie NBI.

Niemcy zyskują w kategoriach Governance, People, Culture
Niemcy, w przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, cieszą się bardzo stabilnym wizerunkiem we wszystkich sześciu kategoriach wskaźnika. Największa poprawa dotyczy wymiarów Culture (+1,07), Governance (+1,28) i People (+1,34). Niemcy plasują się zatem w pierwszej piątce krajów we wszystkich kategoriach z wyjątkiem jednej, Tourism, w której kraj ten notuje poprawę, ale wciąż nie znalazł się w najlepszej piątce.

Poprawa ogólnego wyniku dla Niemiec to efekt korzystnej zmiany postrzegania kraju przez Egipcjan (+5,92), a także Rosjan (+2,26), Chińczyków (+2,17) i Włochów (+2,06). Amerykanie jako jedyni klasyfikują Niemcy poza pierwszą dziesiątką marek narodowych, przypisując Niemcom miejsce jedenaste.

Wielka Brytania odzyskuje pozycję
Poprawiło się globalne postrzeganie reputacji Wielkiej Brytanii, która w 2016 r., bezpośrednio po głosowaniu w sprawie Brexitu, zanotowała istotny spadek. Biorąc pod uwagę ogólny wynik indeksu, kraj ten odzyskał niemal pozycję z 2015 r., notując poprawę we wszystkich sześciu kategoriach. Zyskuje więc miejsce wśród pięciu najlepszych krajów w kategorii Culture, Immigration-Investment, Exports, Tourism. Wielka Brytania uzyskała największą poprawę wizerunku w kategorii Governance (niemal dwa punkty) oraz People, co sugeruje, że większość krajów pogodziła się z wynikiem głosowania w sprawie wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, a ich postrzeganie tego kraju, po uprzednim wstrząsie, ponownie się ustabilizowało.

Francja i Japonia – skok w globalnym postrzeganiu narodowych marek
Francja i Japonia zanotowały poprawę, korzystając ze spadku Stanów Zjednoczonych, co pozwoliło im poprawić pozycję w rankingu ogólnym. Po raz pierwszy od stworzenia rankingu NBI, Francja uplasowała się na drugim miejscu, przeskakując z piątego miejsca w zeszłym roku, ale zyskała też we wszystkich sześciu kategoriach. Poprawa widoczna jest przede wszystkim w kategorii Governance, w której wynik Francji stoi na poziomie dwukrotnej wartości średniej, a także w kategorii Immigration-Investment. Francja zajęła czołowe miejsce wśród wszystkich krajów w kategorii globalnego postrzegania Culture, drugie miejsce w kategorii Tourism oraz piąte w odniesieniu do Exports.

Rok 2017 był też pomyślny dla Japonii. Kraj ten dzieli z Kanadą czwarte miejsce, co dla Japonii jest najwyższym ogólnym wynikiem na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat. Dobrze postrzegany jest zwłaszcza w kategorii Exports, bo w tej kategorii Japonia wyprzedza pozostałe kraje, ale wykazała również znaczną poprawę w porównaniu do średniej w kategoriach Governance, Culture, Immigration-Investment.

Jak twierdzi Vadim Volos, Senior Vice President of Public Affairs and Consulting w GfK – Indeks marek narodowych pozwala naszym klientom zrozumieć na jakiej pozycji plasują się ich kraje w kwestii ich obecnego wizerunku, dynamiki i potencjału oraz z czego to wynika. Zmiana globalnej percepcji marki narodowej jest wyzwaniem i następuje powoli. Zrozumienie negatywnych opinii i aktywne komunikowanie o podejmowanych działaniach i zmianach sprawia, że kraje te mogą wpływać na stronnicze i nieaktualne ich postrzeganie.

źródło: infowire.pl

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine