Volvo Trucks w swoim najnowszym filmie pt. ”The Epic Split” pokazuję, że niemożliwe staję się możliwe. Na filmie aktor Jean- Claude Van Damme wykonuje jeden ze swoich słynnych szpagatów pikanterii dodaję fakt iż aktor stoi w rozkroku na dwóch samochodach Volvo FM, które poruszają się do tyłu.
Wyczyn nie byłby możliwy gdyby nie aktywny układ kierowniczy Volvo (VDS) w dodatku był to pierwszy taki pokaz na świecie. VDS to opracowany przez Volvo Trucks układ kierowniczy, który znacząco wpływa na stabilność pojazdu i precyzję jazdy. Jego podstawowym elementem jest silnik elektryczny sterowany elektronicznymi sygnałami o częstotliwości 2000 razy na sekundę. Układ pozwala wyjątkowo łatwo i stabilnie cofanie pojazdu i kontrolowanie jego toru jazdy.
Film doskonale ilustruje stateczność kierunkową, jaką zapewnia VDS – wyjaśnia Jan-Inge Svensson, inżynier odpowiedzialny za rozwój oprogramowania w Volvo Trucks
Precyzja utrzymywania toru jazdy jest tak doskonała, że możesz cofać idealnie po linii prostej na długim dystansie i to właśnie było nam potrzebne w tym filmie. Tor jazdy musiał być idealny. Aż do ostatniego centymetra!
Układ VDS przy małej prędkości niemal do zera zmniejsza siłę wymaganą na kole kierownicy ułatwia to manewrowanie pojazdem. Dodatkowo silnik elektryczny redukuje wszelkie zakłócenia, przekazywane na koło kierownicy, które są wywoływane np: boczny podmuch wiatru czy nierówna nawierzchnia drogi. W konsekwencji nie ma potrzeby stałego korygowania toru jazdy przez kierowcę. Co ciekawe jeżeli kierujący pojazdem zwolni koło kierownicy system VDS ustawi je w pozycji wyjściowej jeszcze bardziej zmniejsza to wysiłek kierowcy.
Na przykład cofanie na ograniczonej przestrzeni lub na nierównym podłożu. Podczas cofania konwencjonalnym samochodem ciężarowym z przyczepą mały ruch kołem kierownicy może spowodować znaczną zmianę toru jazdy, a kierowca musi wkładać w manewrowanie sporo wysiłku. Układ VDS ułatwia utrzymywanie prostoliniowego toru jazdy i pozwala o wiele bardziej precyzyjnie kontrolować ruch samochodu ciężarowego
Możliwości układu kierowniczego nie tylko pozwoliły nakręcić wspaniały film. Są także niezwykle użyteczne dla kierowców samochodów ciężarowych, zwłaszcza w sytuacjach wymagających intensywnego operowania kołem kierownicy – dodaje Jan-Inge Svensson.
źródło: Samar.pl
fot: wikimedia.org- Rodejong