• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Wezwał policję mówiąc, że się zgubił w lesie. Prawda okazała się kuriozalna

    Poszukiwania trwały ponad tydzień. Tragiczny finał

    Makabryczne odkrycie w Poznaniu. Od razu zatrzymali mężczyznę

    Ksiądz znaleziony martwy na plebanii. Miał 45 lat

    Leon XIV

    Rewolucja ws. Wielkanocy? Mocna deklaracja nowego papieża

    donald tusk

    Ujawnił informacje ws. rzecznika rządu. Wiadomo skąd będzie

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Niemcy piszą o Nawrockim. Przewidują, co będzie się działo w Polsce

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Koszmarny karambol na S7. Nie żyje 42-letnia kobieta

    Wezwał policję mówiąc, że się zgubił w lesie. Prawda okazała się kuriozalna

    Poszukiwania trwały ponad tydzień. Tragiczny finał

    Makabryczne odkrycie w Poznaniu. Od razu zatrzymali mężczyznę

    Ksiądz znaleziony martwy na plebanii. Miał 45 lat

    Leon XIV

    Rewolucja ws. Wielkanocy? Mocna deklaracja nowego papieża

    donald tusk

    Ujawnił informacje ws. rzecznika rządu. Wiadomo skąd będzie

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Niemcy piszą o Nawrockim. Przewidują, co będzie się działo w Polsce

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Czy Polacy chcą wprowadzenia zakazu reklamy alkoholu? Interesujące wyniki sondażu

8 października 2017
Kategorie: Biznes, Gospodarka
Na Litwie zakazano informowaniu o promocjach na alkohol. „Taka regulacja narusza prawo konsumenta”

Fot. pixabay.com

UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Pod koniec września informowaliśmy na łamach naszego portalu, że Ministerstwo Zdrowia planuje nowelizację ustawy o bezpieczeństwie żywności oraz o wychowaniu w trzeźwości. Jedna ze zmian ma dotyczyć przesunięcia godzin dopuszczalnej reklamy piwa w telewizji. „Rzeczpospolita” postanowiła zbadać, jaki jest stosunek Polaków do reklamy alkoholu w naszym kraju. W ramach sondażu przeprowadzonego przez SW Research odpowiadali oni na pytanie o stosunek do wprowadzenia zakazu reklamy alkoholu w Polsce. 

Nowe przepisy mają zmniejszyć spożycie alkoholu w Polsce.  Jakie zmiany w ustawach zostaną wprowadzone przez resort zdrowia?

„Wartość energetyczna w 100 g: 222 kcal” – taka adnotacja będzie obowiązkowo pojawiać się na każdym opakowaniu wódki. Podobnie jak dokładny skład trunku. Na razie nie ma obowiązku umieszczania takich informacji na każdej butelce alkoholu, nawet w przypadku trunków o skomplikowanym składzie.

Czytaj także: Ministerstwo Zdrowia chce walczyć z alkoholizmem. Wprowadzi nowe, restrykcyjne przepisy

Jeśli chodzi o zmiany w ustawie o wychowaniu w trzeźwości – sprzedawcy w bardziej restrykcyjny sposób będą musieli legitymować nabywców alkoholu, jeśli mają wątpliwości co do ich wieku.

Zabronione ma być również spożywanie trunków we wszystkich miejscach publicznych, poza punktami do tego wyznaczonymi. To skutek wątpliwości prawnych dotyczących m. in. picia piwa na warszawskich bulwarach. Zakazana ma być także sprzedaż alkoholu w proszku, który powstaje wskutek absorpcji etanolu przez cyklodekstrynę.

Najbardziej widocznym elementem nowelizacji będzie przesunięcie godzin dopuszczalnej reklamy piwa w telewizji. Teraz może być emitowana między godz. 20 a 6 rano. Resort chce ustalić przedział między godz. 23 a 6 rano.

Co na temat reklamy alkoholu sądzą Polacy?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla serwisu rp.pl, ponad połowa ankietowanych uważa, że reklama alkoholu w Polsce nie powinna być zakazana. Co trzeci badany jest za wprowadzeniem takiego zakazu. Zdania w tej sprawie nie ma 14 proc. respondentów.

Kobiety częściej niż mężczyźni wyrażają poparcie dla wprowadzenia takiego zakazu (36 proc. vs 29 proc. mężczyzn), częściej też jednak nie mają zdania w tej kwestii (17 proc. vs 11 proc. mężczyzn).

Wraz z wiekiem rośnie odsetek poparcia dla wprowadzenia zakazu reklam alkoholu, do 35 proc. wśród najstarszych badanych.

– Ten pomysł popierają też częściej osoby o wykształceniu podstawowym/gimnazjalnym (48 proc.), o dochodzie netto na rękę powyżej 5000 zł (49 proc.) oraz badani z miast od 200 do 499 tysięcy mieszkańców (39 proc.).

W Polsce spożywa się więcej alkoholu w przeliczeniu na mieszkańca niż wynosi średnia unijna, co jest przyczyną 10 tys. zgonów rocznie. Zmiany w prawie mają choć częściowo odwrócić ten proces.

Źródło: rp.pl, wMeritum.pl

Tagi alkoholPolacyPolskasondażzakaz reklamy alkoholu
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine