Przewozy Regionalne, właściciel marki POLREGIO, osiągnęły w 2016 roku 51,2 mln zł zysku netto; dodatni wynik finansowy firma zanotowała po raz pierwszy od 15 lat – podał w środę prezes spółki Krzysztof Zgorzelski. Firma planuje m.in. inwestycje w nowy tabor.
Po raz pierwszy w 15-letniej historii spółki zanotowaliśmy dodatni wynik finansowy. Wynik na sprzedaży wyniósł 12,3 mln zł, wynik operacyjny 50,9 mln zł, a zysk netto 51,2 mln zł – powiedział Zgorzelski dziennikarzom. Dodał, że „na ten wynik złożyła się m.in. popularność przewoźnika, z którego usług w ub.r. skorzystało 79,5 mln pasażerów, czyli o 3 mln więcej niż w 2015 r.”.
Prezes powiedział, że spółka planuje w tym roku osiągnięcie wyniku ze sprzedaży na podobnym poziomie jak w 2016 r. Natomiast prognozowany zysk netto ma wynieść 43-44 mln zł.
Czytaj także: Łódź - polskie Detroit
Spółka chce w tym roku utrzymać swój udział w rynku przewozów kolejowych na poziomie 27 proc. Chcemy też utrzymać wzrost liczby pasażerów na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego – mówił Zgorzelski.
Kupujemy nowy tabor oraz modernizujemy starsze składy, podpisujemy kolejne długoletnie umowy na świadczenie przewozów oraz intensyfikujemy prace nad integracją transportu z przewoźnikami autobusowymi – poinformował.
Zgorzelski ujawnił, że w ciągu tygodnia ogłoszony zostanie przetarg na modernizację kolejnych pociągów. Z poprzednich przetargów tego typu mieliśmy 59 mln zł oszczędności. Teraz ogłosimy przetarg na modernizację pięciu zespołów trakcyjnych z opcją na pięć kolejnych – wyjaśnił.
Prezes poinformował, że spółka jest w trakcie modernizacji 36 jednostek, natomiast 12 znajduje się w produkcji.
Dodał, że Przewozy Regionalne są zainteresowane kupnem „kilkudziesięciu składów hybrydowych” i docelowo chciałyby ich mieć ok. 30.
Zgorzelski zapowiedział też, że od 2019 r. rozpocznie się pozyskiwanie nowego taboru na szerszą skalę. Spółka otrzymywałaby wtedy po kilkadziesiąt do stu sztuk nowych składów rocznie.
POLREGIO to największy kolejowy przewoźnik pasażerski w Polsce.
źródło: PAP
Fot. Wikimedia