Jak możemy przeczytać w Pulsie Biznesu, krajowi producenci tabletów zdobyli aż 40 procent polskiego rynku! O utrzymanie tak doskonałego wyniku będzie jednak coraz trudniej, gdyż zagraniczne koncerny zaczynają obniżać ceny swoich produktów.
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
Z danych firmy badawczej Context wynika, że rynkowym liderem, z 33-procentowym udziałem, jest Samsung, jednak prawdziwymi zwycięzcami są polscy producenci. W ciągu kilkunastu miesięcy w Polsce powstała nowa branża, która — jak wynika z szacunków — zagarnęła nawet 40 proc. krajowego rynku tabletów. O sile polskich producentów świadczy ich aktywność. Pierwszy tablet na rynku z ekranem 3D — ABC Daty, pierwszy polski tablet z procesorem Intela firmy NTT System czy całkowicie nowa rodzina urządzeń Aries — GoClever — to tylko niektóre nowości w ofercie polskich firm z ostatnich tygodni. Na zakończonych kilka dni temu targach IFA w Berlinie po raz pierwszy wystawiło się dwóch producentów tabletów z Polski: NTT System i Manta. Branżę napędza boom na tablety. Sprzedaż tych urządzeń w naszym kraju wzrasta w bardzo szybkim tempie ! Według analiz rynkowych, w pierwszej połowie tego roku nabywców znalazło ponad 700 tys. urządzeń. W całym 2012 r. sprzedanych zostało 880 tys. sztuk. Prym wiodą tańsze tablety (poniżej 1 tys. zł). To nisza polskich producentów. Dla przykładu, przez ofertę NTT System, który na tym rynku zadebiutował w grudniu ubiegłego roku, przewinęło się już 11 urządzeń, kolejne cztery są w drodze. Mimo sukcesu przyszłość polskich producentów nie rysuje się w różowych barwach. Globalni gracze coraz mocniej atakują tanią niszę.
Spadek cen już teraz jest widoczny. Coraz więcej firm kusi klientów nie tylko urządzeniami z najwyższej półki, ale także tańszymi. Do sklepów trafia coraz więcej modeli tabletów Samsunga, Asusa czy Lenovo w cenie poniżej 1 tys. zł. Rewolucja zaczęła się w sieci dyskontów Biedronka, która w kwietniu ubiegłego roku postawiła na tani tablet polskiej firmy Goclever (za 369 zł). W ciągu jednego dnia sprzedały się wszystkie zamówione urządzenia, czyli 12 tys. szt. W tym roku do sprzedaży trafił tablet Acera za 450 zł. Eksperci zwracają uwagę, że nie ma wiele wspólnego z topowymi modelami, jest to jednak urządzenie znanej globalnej marki.
Źródło: pb.pl
Foto: Janto Dreijer/ WikiCommons