Reklamy stosowane przez T-Mobile w kampanii „Pierwszy prawdziwy no limit” dotyczącej sieci Heyah mogły wprowadzać konsumentów w błąd – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W poniedziałek na stronie UOKiK ukazał się komunikat informujący o decyzji Urzędu ws. kampanii reklamowej „Pierwszy prawdziwy no limit”, prowadzonej przez T-Mobile od 21 lipca do 30 września 2015 r.
Eksperci wyjaśniają, że oferta mogła wprowadzać w błąd. Pojawiała się w niej cena 49,98 zł, jednak wersjach reklam radiowych i internetowych brak było informacji o tym, że po 3 miesiącach do abonamentu doliczone zostanie 19,99 zł – za nielimitowany internet. UOKiK zauważa, że informacja była co prawda pokazana w reklamie telewizyjnej, jednak w sposób nieczytelny – małą, białą czcionką na jasnym tle.
„Identycznie było z informacjami, że cena 49,98 zł zawiera rabaty za wyrażenie zgód marketingowych (4,99 zł) i na fakturę elektroniczną (4,99 zł). Po zapoznaniu się z reklamą klienci mogli nie mieć świadomości, że jeśli ich nie udzielą, będą płacić drożej – 59,96 zł przez pierwsze 3 miesiące i 79,95 zł po tym okresie” – czytamy w komunikacie.
„Te reklamy mogły wprowadzać w błąd co do rzeczywistej, łącznej opłaty za wszystkie usługi. Jeśli cena podlega jakimś ograniczeniom, np. czasowym, to konsument musi o tym wiedzieć. Inaczej może odnieść błędne wrażenie, że podana w reklamie kwota jest szczególnie atrakcyjna, a tymczasem otrzymał niepełną informację” – podkreśla Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Klienci mogą odzyskać pieniądze
Urząd informuje, że T-Mobile nie zostanie ukarany finansowo za te praktyki, ponieważ spółka zobowiązała się m.in. do wyeliminowania skutków swoich praktyk. W związku z tym UOKiK wyjaśnia klientom możliwości odzyskania pieniędzy.
Informacja dotyczy osób, które podpisały umowę w ramach oferty „Pierwszy prawdziwy no limit na Internet, rozmowy, sms-y i mms-y do wszystkich” w pakiecie SMART XL w sieci Heyah.
Osoby, które nie rozwiązały powyższej umowy, mogą liczyć na:
– niepobieranie opłaty za usługę nielimitowanego internetu (19,99 zł miesięcznie) przez cały czas obowiązywania umowy, czyli do momentu rozwiązania jej przez ciebie, a także zwrot zapłaconych do tej pory opłat za tę usługę,
– miesięczny rabat 4,99 zł do końca obowiązywania umowy, nawet jeśli nie zgodziłeś się na otrzymywanie faktur tylko w wersji elektronicznej, a także zwrot dotychczas zapłaconych kwot związanych z brakiem tej zgody,
– miesięczny rabat 4,99 zł do końca obowiązywania umowy, nawet jeśli nie wyraziłeś zgód marketingowych, a także zwrot dotychczas zapłaconych kwot związanych z brakiem tych zgód.
Osoby, których umowa została zakończona, mogą się ubiegać o zwrot zapłaconych wcześniej pieniędzy:
19,99 zł miesięcznie za usługę nielimitowanego internetu,
4,99 zł miesięcznie, jeśli się nie zgodziłeś na otrzymywanie faktur tylko w wersji elektronicznej,
4,99 zł miesięcznie, jeśli nie udzieliłeś zgód marketingowych.
„W efekcie decyzji Prezesa UOKiK do końca obowiązywania umowy obecni klienci będą płacić obiecaną w reklamie cenę 49,98 zł. Ponadto wszyscy konsumenci, którzy skorzystali z promocyjnej oferty spółki, będą mogli w każdym czasie uzyskać zwrot uiszczonych dotąd kwot przewyższających wysokość ceny z reklamy” – dodaje UOKiK.
Więcej informacji na ten temat, można znaleźć pod linkiem: Reklamy T-Mobile – decyzja UOKiK