GIC to największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie dla branży gier, w trakcie którego organizowane są targi pracy, konferencje i spotkania biznesowe.
Poznań, Polska – 12 października 2016 roku – Organizatorzy Game Industry Conference informują, że IX edycja konferencji odbędzie się w dniach 21-23 października br. w Poznaniu. GIC to największe w Europie Środkowo-Wschodniej przedsięwzięcie dotyczące tworzenia gier wideo, organizowane na Międzynarodowych Targach Poznańskich obok targów Poznań Game Arena. Głównym celem konferencji jest rozszerzenie współpracy pomiędzy polskim i zagranicznym rynkiem rozrywki elektronicznej. Tegoroczna odsłona wydarzenia skupi wokół siebie ponad 500 firm i 3500 uczestników z całego świata.
Warsztaty, wykłady, panele
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
GIC to świetna okazja, by spotkać międzynarodowej sławy gości ze świata gier wideo, wysłuchać ich prelekcji oraz wziąć udział w organizowanych przez nich warsztatach. Wśród zaproszonych prelegentów znajdują się osoby powiązane z wieloma cenionymi firmami, w tym m.in. Takashi Tokita (twórca gier z 30-letnim stażem, jeden z szefów Square Enix), Roman Mardo (Menedżer ds. Rozwoju w Google), Matt Komorowski (Dyrektor Zarządzający w PayPal), Marcin Przybyłowicz (twórca muzyki w m.in. The Witcher, CD Projekt RED) oraz Paweł Marchewka (założyciel i CEO w Techland).
W ciągu 3 dni, dzięki ponad 100 różnych wykładom uczestnicy dowiedzą się, jak dostać pracę w branży gier oraz – pod okiem profesjonalistów – nauczą się wielu przydatnych umiejętności związanych z programowaniem, projektowaniem, tworzeniem muzyki i grafiki. Tematami wykładów oraz spotkań będą też m.in. porady związane z zakładaniem spółek, pracą w zespołach oraz zastosowaniem gier w walce z depresją i lękami. Zdecydowana większość prelekcji prowadzona będzie w języku angielskim.
Strefa Rekrutacyjna
Ze względu na ogromne braki na rynku i stale rosnący popyt na wyszkoloną kadrę, w trakcie konferencji będzie można spotkać w jednym miejscu wielu producentów gier poszukujących pracowników. Mile widziani są zarówno specjaliści, jak i osoby bez doświadczenia, które dopiero rozważają swoją karierę programisty, animatora, designera, testera czy pracownika wsparcia społeczności graczy.
Na terenie całych targów Poznań Game arena pojawią się liczne stoiska dużych producentów gier, niezależnych twórców gier oraz firm powiązanych z branżą gier. Ale bezpośrednio na konferencji w pawilonie 15 utworzona zostanie specjalna strefa „Career Zone”, wspierana przez największych polskich branżowych pracodawców. Uczestnicy spotkają też setki otwartych i doświadczonych osób, które chętnie opowiedzą o pracy w branży gier.
Strefa Biznes
Game Industry Conference jest kluczowym wydarzeniem B2B dla rynku rozrywki elektronicznej
w Polsce i Europie. Profesjonalny, intuicyjny system spotkań biznesowych „Pitch & Match” umożliwia szybkie i wygodne ustalenie z rozmówcą godziny oraz miejsca spotkania w trakcie konferencji. Rozwiązanie to pozwala przeprowadzić dziesiątki spotkań biznesowych w zaledwie 3 dni. Inicjatywa ta rozszerzana jest we współpracy z Tokyo Game Show jako Japan+Eastern Europe Networking Event gdzie Japońskie firmy z branży gier przyjadą do Poznania spotkać się z tymi z naszej części Europy.
Największą nowością GIC 2016 będzie wydarzenie „Indie Boost”, która pozwoli najlepszym twórcom gier niezależnych na rozmowy z potencjalnymi inwestorami, wydawcami lub dystrybutorami.
Informacje dodatkowe
Game Industry Conference odbywa się w tym samym miejscu i czasie co Poznań Game Arena, czyli największe targi technologii i gier w Europie Środkowej i Wschodniej. PGA co roku organizowane jest przez Międzynarodowe Targi Poznańskie przy ul. Głogowskiej 14 w Poznaniu . W tym roku wydarzenie tworzone w stolicy Wielkopolski ma przyciągnąć ponad 70 000 odwiedzających. GIC umiejscowiono w hali nr 15 (wykłady, Career Zone, Pitch&Match), ulokowanej przy Wjeździe Zachodnim od ul. Śniadeckich. Bilety dostępne są w przedsprzedaży w Internecie oraz w kasie MTP w dniu targów. Bilety PGA umożliwiają wejście na GIC.
Projekt jest organizowany przez Wydział Informatyki Politechniki Poznańskiej, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-sieciowe. Wydarzenie posiada patronat honorowy Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Czytaj także: Nowy zwiastun „Watch Dogs 2”. Tematem organizacja DedSec [WIDEO]