Niemieckie Zetrosy znane ze swoich możliwości w terenie, są używane przez służby mundurowe i mają za zadanie bezproblemowo wjechać wszędzie tam gdzie chce kierowca. Wszędzie czyli nawet do mongolskich lasów.
W Mongolii gdzie infrastruktura drogowa pozostawia wiele do życzenia, ale dotarcie na bezdrożne, zalesione i nasycone zwierzętami olbrzymie połacie terenu może sprawiać stosunkowo duże problemy jeżeli nie ma się odpowiedniego sprzętu na taką wyprawę. Dwóch mongolskich miłośników strzelania do zwierząt postanowiło dmuchać na zimne i zamówili dwa Mercedesy Zetrosy.
Obydwa pojazdy zostały zabudowane w zakładach Hartmann w Alsfeld (zabudowa nadwozia) i Huenerkopf w Neukirchen (wyposażenie kabiny). Podstawą był Mercedes-Benz Zetros 2733 A 6×6 z kabiną standardową. Napęd samochodów zapewnia 6-cio cylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 7,2 litra i mocy 326 KM. Imponujący moment obrotowy 1300 Nm, który dostępny jest w przedziale od 1200 do 1600 obr./min. Moc jest przekazywane poprzez 9-cio biegową skrzynię biegów (8 biegów do jazdy wprzód i jeden bieg pełzający). Reduktor i blokada wszystkich trzech mechanizmów różnicowych znacznie pomaga poruszać się w terenie.
Czytaj także: Terenowe pojazdy FSC!
Oba samochody są przebogato wyposażone (lepiej niż niejeden camper nawet z wyższej półki). Wyposażenie kuchenne obejmuje: ceramiczną płytę grzewczą, kuchenkę mikrofalową, lodówkę wraz z zamrażarką, ekspres do kawy oraz umywalkę z ciepłą wodą i filtrem wodny pitnej. Salon ma do zaoferowania skórzane fotele dla 4-6 osób, sejf na broń i inne cenne rzeczy, dwa telewizory 40 i 46 cali, stół, który może zamienić się w dodatkowe łóżko, odtwarzacz DVD, nagłośnienie firmy BOSE oraz komputer Mini Mac z modemem. Łazienka zaś jest wykończona marmurem.
Do seryjnego wyposażenia pojazdu można zaliczyć m.in: leżankę dla kierowy, system nagłośnienia z zestawem głośnomówiącym i Bluetooth, klimatyzacja oraz 7-calowy wyświetlacz z funkcją kamery cofania. Nad kabiną zamontowano schowek o ładowności 100 kg na dachu zaś umieszczono 2 klaksony i 4 reflektory dodatkowe oświetlenie zostało skrzętnie skryte za wlotem powietrza. Oprócz silnika o bezproblemowy dojazd zadbają dwa zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 500 litrów.
Nie zabrakło również typowego wyposażenia o, którym auto wyprawowe z prawdziwego zdarzenia nie może zapomnieć czyli: 250 litrowych pojemników na wodę generator prądu, który może współpracować z czterema akumulatorami o pojemności 220 Ah każdy. Mogą być one ładowane również za pomocą baterii słonecznych, które są zamontowane na dachu.
Jak można przeczytać powyżej wyposażenia zarówno techniczne jak i mieszkalne budzi wielki podziw może małą zazdrość i zdziwienie, że tyle wysokiej jakości sprzętu można upchnąć na z pozoru zwykłej ciężarówce. Szkoda tylko, że pojazdy nie zostaną użyte w bardziej szlachetnej misji, ale na pewno wykonają swoje podstawowe zadanie: bezproblemowy wjazd na ciężki i trudny teren.
źródło: moto.pl
fot:adventuremedia4u.de